Veelgestelde vragen | The Hotel Brussels

 

   

 

   

Bedrijfsinformatie
EVENT OPMERKINGEN

* Vereiste velden

Thank you!

Thank you very much for contacting us. We will get back to you shortly.

Something went wrong.

Your request was not sent. Please check the fields marked in bold and verify that all fields are complete and correct.

Zoveel vragen …

Een snelle vraag en antwoord?

Zoveel vragen … Maar staat die van u er niet bij? Neem contact op met book@thehotel.be voor alle antwoorden.

Wat is het adres van The Hotel?

We zijn te vinden op de Waterloolaan 38, 1000 Brussel.

Hoeveel sterren heeft The Hotel?

Wij zijn een 4-sterren hotel.

Hebben jullie een parking?

Ons hotel heeft een ondergrondse privé-parking. De ingang is net voorbij het gebouw aan de rechterkant. In het geval onze parking vol zou zijn, is er een publieke ‘Deux Portes’ net tegenover het hotel.

Is er een valet service voor de auto's?

The Hotel heeft geen valet service. U kan simpelweg zelf uw auto parkeren door binnen te rijden in onze parking net na het passeren aan het hotel aan de rechterkant. Indien aangevraagd op voorhand, kunnen wij dit mogelijks regelen afhankelijk van onze bezettingsgraad.

Moet ik een parkeerplaats reserveren?

We hebben meer dan 100 parkeerplaatsen, dus het is niet nodig om op voorhand te reserveren. In het geval dat onze parking toch vol is, kunt u parkeren in de parking ‘Deux Portes’ met 719 plaatsen.

Wat is het tarief voor de parking?

Onze parking is aan een tarief van €35 voor 24 uur.

Moet ik eerst inchecken en dan parkeren of moet ik eerst mijn auto parkeren?

U kan meteen de parking inrijden en uw auto parkeren. Vervolgens neemt u de lift naar onze lobby om in te checken.

Wat is de hoogte van de parking? En van het laadperron?

De maximumhoogte is 2,10m. Voor het laadperron is dat 2,90m.

Ik heb een elektrische wagen, kan ik die opladen in The Hotel?

Ja, we hebben 6 parkeerplaatsen die voorzien zijn van stopcontacten op -2.

Kan ik mijn elektrische fiets/scooter in de kamer opladen?

Nee, om veiligheidsredenen vermijden wij het opladen van elektrische fietsen/scooters in de kamer.

Wat is de dichtstbijzijnde luchthaven?

De dichtstbijzijnde luchthaven is Brussels International Airport, die bevindt zich in Zaventem op 16km van The Hotel.

Wat is het dichtstbijzijnde treinstation?

Het dichtstbijzijnde station is Brussel Zuid/Midi, op 1,5km van The Hotel.

Wat is de dichtstbijzijnde metrohalte?

De dichtstbijzijnde metrohalte is Louise, op 300m van The Hotel.

Hoe geraak ik naar The Hotel vanuit de luchthaven?

U kan alle informatie hierover op deze link vinden.

Is er een limousine service beschikbaar van de luchthaven?

Deze service is inderdaad beschikbaar op aanvraag bij onze conciërges. Als u deze service boekt, gelieve dan het vluchtnummer van aankomst/vertrek te communiceren alsook de tijdstippen. De prijs van deze service hangt af van welke luchthaven u aankomt/vertrekt. Voor alle vragen: concierges@thehotel.be

Ligt The Hotel in het centrum van Brussel?

Ja, The Hotel ligt op de rand van het centrum van Brussel op een kleine 20 minuten wandelafstand van het gebied rond de Grote Markt.

Welk gebied ligt er rond The Hotel?

The Hotel ligt op de Boulevard de Waterloo, waar alle luxemerken gevestigd zijn. Er net naast ligt de Zavel-wijk, het gebied van Brusselse antiquairs en chocolatiers.

Wat is de dichtstbijzijnde bankautomaat?

Op de rotonde van Louise is er een bankautomaat.

Wat is de dichtstbijzijnde apotheek?

Recht tegenover The Hotel aan de rechterkant is er een apotheek.

Wat is het btw-nummer van The Hotel?

SPRL Elba Leasehold BVBA - BE 0889 633 520

Wat is het verschil tussen een twin kamer en een dubbele kamer?

Een twinkamer heeft twee enkele bedden terwijl een dubbele kamer één kingsize bed heeft.

Kan ik een kamer reserveren zonder een kredietkaart?

Een kredietkaart is nodig om een kamer bij ons te reserveren.

Is het ontbijt in mijn tarief meegerekend?

Bij onze Superior kamers kunt u kiezen als u een tarief met of zonder ontbijt wilt. Wat de andere kamers betreft (Deluxe Panorama en de suites), is het ontbijt sowieso inbegrepen in het tarief.

Wat wordt er gereserveerd tijdens het ontbijt?

Het ontbijt is een Amerikaans ontbijtbuffet.

Wanneer wordt het ontbijt geserveerd?

Het ontbijt wordt geserveerd van 6u30 tot 10u tijdens de week en van 7u tot 11u in het weekend.

Wat is het verschil tussen prepaid en een flexibel tarief?

Met het prepaid tarief bespaart u 15% indien u zeker bent van uw reisverhalen. Een waarborg van 100% zal van uw kredietkaart gaan bij reservatie van een kamer. De reservatie kan niet worden geannuleerd, gewijzigd of teruggestort worden. Het flexibel tarief laat u toe om uw reservatie te modifiëren en/of te wijzigen tot 18h op de dag van aankomst.

Wat is het verschil tussen een Superior kamer en een Deluxe Panorama kamer?

Het interieur is hetzelfde, maar de Deluxe Panorama kamers liggen tussen de 20ste en 24ste verdieping en hebben toegang tot de Panorama Lounge – waar u kan genieten van gratis hapjes en drankjes van 7u tot 20u. Onze Superior kamers liggen tussen het 3de en 19de verdieping.

Wanneer werd The Hotel voor het laatst gerenoveerd?

The Hotel werd volledig gerenoveerd in 2014.

Is The Hotel een rookvrij hotel?

Het hotel is volledig rookvrij. In geval van overtreding van de rookvoorschriften, worden schoonmaakkosten van 150 € in rekening gebracht.

U wordt vriendelijk verzocht niet binnen 10 meter van de ingang van het hotel te roken.

Hebben jullie kamers voor mensen met een lichamelijke beperking?

Ons hotel heeft één toegankelijke kamer voor gasten met specifieke toegankelijkheidsbehoeften.

Hebben jullie familiekamers?

Nee, dat hebben we niet.

Hebben de badkamers een bad of een douche?

De meeste kamers hebben een douche. Een bad is enkel beschikbaar in de Superior kamers en de Splendour Suites.
 

Hoeveel verdiepingen heeft The Hotel?

The Hotel heeft 27 vediepingen en de kamers liggen tussen de 3de en 24ste verdieping.
 

Ik heb nog geen bevestigingsmail gekregen, wat moet ik doen?

In dit geval contacteer u ons best voor assistentie bij uw bevestiging bij book@thehotel.be
 

Ik heb meer dan 10 kamers nodig, kan ik een speciaal tarief krijgen?

Voor groepsreserveringen, kunt u een aanvraag sturen naar meet@thehotel.be

Check-in tijd?

De check-in tijd is vanaf 15u. Laat ons uw aankomsttijd weten en dan doen we ons best om te zorgen dat uw kamer klaar is.

Check-out tijd?

De check-out tijd is mogelijk tot ten laatste 12u ‘s middags. 

Kan ik een kamer op een hoge verdieping krijgen?

We kunnen dit niet garanderen, maar zullen ons best doen. Dit hangt geheel af van onze beschikbaarheid.

Wanneer weet ik mijn kamernummer?

Op het moment van check-in.

Hebben jullie connecting rooms?

We hebben er enkele. Mocht u dit wensen, gelieve dit aan te vragen wanneer u uw reservatie maakt.

Ik heb een early check-in nodig. Wanneer kan ik mijn kamer dan hebben?

Vroege check-in is beschikbaar op verzoek en afhankelijk van beschikbaarheid. Voor tarieven en beschikbaarheid vragen wij u vriendelijk om rechtstreeks contact met ons op te nemen via book@thehotel.be, en wij zullen ons best doen om aan uw wensen te voldoen.

Wat met een late check-out?

Late check-out is beschikbaar op verzoek en afhankelijk van beschikbaarheid. Voor tarieven en beschikbaarheid vragen wij u vriendelijk om rechtstreeks contact met ons op te nemen via book@thehotel.be, en wij zullen ons best doen om aan uw wensen te voldoen.

Kan ik inchecken zonder een identiteitskaart?

Een geldig Europese identiteitskaart of een paspoort is noodzakelijk om in te checken.

Moet ik een waarborg geven bij het inchecken?

Ja, een waarborg voor de totale accommodatie alsook voor eventuele extra’s tijdens uw verblijf zal worden gevraagd bij het inchecken.

Kan ik met mijn kredietkaart betalen?

Ja, we aanvaarden Visa, MasterCard, JCB, American Express, China UnionPay.

Hoeveel kost de city tax?

City tax is 4.24 EUR per kamer per nacht.

Is de receptie 24 op 24 open?

Ja, onze receptie is 24 uur beschikbaar.

Welke talen worden er gesproken aan de receptie?

Engels, Frans, Nederlands, Arabisch, Spaans, Portugees, Duits en Italiaans.

Kan ik mijn bagage achterlaten?

Ja, we kunnen op uw bagage letten. We kunnen uw bagage bijhouden zonder extra kosten op uw check-in en check-out dagen.

Is er internetverbinding in The Hotle?

Een draadloze internetverbinding is aanwezig in het volledige hotel. Alle kamers hebben gratis high-speed WiFi verbinding.

Hoeveel kost het ontbijt?

Het ontbijt is €32 per persoon per dag.

Hebben jullie een lift?

Er zijn 6 liften beschikbaar voor onze gasten.

Is het mogelijk om een kinderbed in de kamer te plaatsen? Indien wel, aan welke prijs?

Ja, kinderbedjes zijn beschikbaar zonder extra kost voor kinderen onder de 2 jaar. Het volstaat om housekeeping te bellen bij aankomst.

Is het mogelijk om een extra bed in de kamer te hebben?

Dit is enkel mogelijk in één van onze suites aan €30 extra per nacht.

Hebben jullie haarföhns in de kamer?

Ja, dit hebben we inderdaad in elke kamer.

Zijn huisdieren toegelaten in The Hotel?

Ja, honden zijn toegestaan. Er wordt een toeslag van EUR 30,00 per verblijf in rekening gebracht. De Iris heeft speiale tafels voor honden.

Wat is de Panorama Lounge?

In onze Panorama Lounge op de 24ste verdieping kunnen gasten met een Deluxe Panorama kamer of een suite genieten van gratis hapjes en drankjes. Er is ook een modebibliotheek met tal van boeken om in te bladeren. Deze lounge is niet toegankelijk voor mensen die niet te gast zijn.

Wat zijn de openingsuren van de Panorama Lounge?

Van 7u ’s morgen tot 20u ’s avonds.

Heeft The Hotel conferentiezalen?

The Hotel heeft 12 vergader-/conferentiezalen. Ons Meeting & Events team staat u graag bij voor al uw vragen hieromtrent. U kunt hen bereiken via meet@thehotel.be

Hebben jullie een restaurant?

Ja, The Iris is ons restaurant op onze gelijkvloerse verdieping. U kunt hier het menu bekijken of een reservering maken.

Er was vroeger een restaurant op de bovenste verdieping, is die nog steeds geopend?

The Iris, ons restaurant is nu op de gelijkvloerse verdieping en heeft uitzicht over het Egmontpark.

Is het mogelijk om bij jullie te brunchen?

Ja dit is mogelijk. Onze brunch is elke zondag van 12:00 tot 15:30 voor €65 per persoon.

Is er een bar in The Hotel?

Ja, The Bar is op de gelijkvloerse verdieping. Die is open van 6:30 tot 00:00 van zondag tot donderdag en tot 01:00 op vrijdag en zaterdag.

Is room service beschikbaar? Indien zo, op welke tijdstippen?

Room service is beschikbaar 24/7 met een gelimiteerde kaart vanaf 23u.

Kan ik ontbijt op bed krijgen? Hoeveel kost dit?

Ja, dat kan met onze room service. Kosten worden in rekening gebracht.

Hebben jullie een spa?

Inderdaad, onze Urban Spa bevindt zich op de 23ste verdieping en heeft een sauna en een hammam.

Hebben jullie een fitness?

Ja, het heeft de nieuwste installaties voor cardio en spieropbouw. Deze bevindt zich ook op de 23ste verdieping.

Heb ik hier toegang toe? En is het betalend?

Ja, al onze gasten hebben hier gratis toegang tot onze Urban Spa & Fitness.

Wat zijn de openingsuren?

Van 6u30 ‘s morgens tot 22u30 ’s avonds.

Hebben jullie een zwembad?

Nee, we hebben geen zwembad.

En een jacuzzi?

Ook een jacuzzi hebben we niet.

Kan ik een massage of een behandeling krijgen? Hoe kan ik die boeken?

Wij bieden zelf geen spabehandelingen aan, maar werken samen met het exclusieve Nadine Salembier Instituut op 100m van The Hotel. U kunt ook direct bij uw verblijf in The Hotel een spabehandeling van 2 uur voor 2 personen boeken dankzij ons Spa Voor Twee Arrangement.

Wat is het annuleringsbeleid?

Gelieve te weten dat elke annulering korter dan 24 uur voor aanvraag volledig zal worden gefactureerd.

Ik ben geen gast van The Hotel, kan ik toch toegang krijgen tot de Urban Spa & Fitness?

Onze Urban Spa & Fitness zijn enkel toegankelijk voor gasten van The Hotel.

Ik vond het parfum van The Hotel enorm lekker ruiken. Wat is het?

Het is ons custom made parfum die Le Parfum heet. U kunt het aan de receptie kopen of op onze webshop.

Wat moet ik doen als ik mijn factuur niet ontvangen heb?

Gelieve een mail te sturen naar book@thehotel.be

Ik wil een bedrijfstarief, wie moet ik hiervoor contacteren?

Gelieve ons sales departement te contacteren via sales@thehotel.be

Ik heb een voucher, hoe kan ik die gebruiken?

Gelieve ons uw vouchernummer door te sturen alsook de gewenste datum naar book@thehotel.be

Ik wil een reservering met een bedrijfstarief?

Gelieve een mail te sturen naar book@thehotel.be

Ik ben een voorwerp vergeten in The Hotel, hoe kan ik dit terugkrijgen?

Gelieve ons Lost & Found departement te conctacteren via housekeeping@thehotel.be

Carrière bij The Hotel

Stuur gerust uw cv naar hr@thehotel.be en bekijk onze open posities hier.

Ik heb het antwoord op mijn vraag niet gevonden.

Gelieve uw vraag te sturen naar book@thehotel.be

--------------------------------------------------------------------------

Our company would like to pay for a staying guest, how can we proceed it ?

What are the black-out dates is Brussels?

I would like to cancel a prepaid rate, can I do that?

I would like to have something special in my room, How can I make it happene?